ГАЛЕРИЯ ИКОНИ

Икона
 
Начало » ПРАВОСЛАВНА МИСЪЛ » Общество » За превода на "Кратка история на църковните отличия (архонтство)"

За превода на "Кратка история на църковните отличия (архонтство)"

2012-07-06, автор: Анула ХРИСТОВА, рубрика: Общество

BialGulub.JPG

По повод нашумелите изказвания в българската интернет мрежа върху превода на професор Аристидис Панотис „Кратка история на църковните отличия (архонтство)" считам за нужно да отбележа следното:

- Преводът представя истината по темата за архонтството в по-цялостна пълнота от битуващата до този момент в медиите. Защото в българското академично богословие липсва всякакво изследване върху темата, по ред политически и кадрови причини.

- Статията, списана във връзка с този превод и публикувана на 4 юли в сайта "Православие бг", видно от авторовите думи вследствие  на поръчка, е претенциозна справка, но тендециозна и едностранчива. Нека си припомним, че всички гръкоезични поместни православни църкви, не са част от някакво „независимо православие", а живи и топлокръвни членове на едната свята и съборна Църква. И във всички тях отличието „архонт" не се приема за лоша дума. Затова нека да проявим дължимото уважение към тези, които са имали възможността да се потрудят върху въпроси, по които сме тънели досега в пълно неведение.

- Относно коментара на превода, направен в частния сайт „Двери на православието", не считам за необходимо да давам отговор на хулещи живата Българска патриаршия и представляващите я официални медии. Този коментар иронизира църковните служители, както и целия висш клир, и цели преднамерено да настрои миряните срещу архиереите  им и подкопае доверието към официалните църковни медии. Авторът, или авторите, самоопределят себе си като познавачи на църковната история и истина, представяйки се за благонамерени православни християни. Същевременно много трудно е да си представим съчетанието от демонстрираната им „чиста" православна вяра и циничното отношение и неуважение към архиереите и синодните църковнослужители. Очевидно е, че тяхната "защита на истината" е на практика осъждане на ближния, което не възприемат за грях. Но всеки сам носи своя кръст, подобно на лошия или на добрия разбойник - изборът е личен.

 

***

СРОДНИ ТЕМИ:

КРАТКА ИСТОРИЯ НА ЦЪРКОВНИТЕ ОТЛИЧИЯ (АРХОНТСТВО), Аристидис ПАНОТИС





Още от "Православна мисъл":