ЛЕСТВИЦА

ГАЛЕРИЯ ИКОНИ

Икона

Поклонение до великата светиня - "Зограф" (разказ на един поклонник)

18 ноември 2009 12:49, Ловчанска митрополия
Зограф

На 13 ноември по решение на Св. Синод и по покана на Негово Високопреподобие схиархимандрит Амвросий, игумен на Зографския манастир, група поклонници - духовници и миряни, водени от Ловчанския митрополит Гавриил, потеглихме на поклонение до българския манастир "Св. Георги - Зограф". Поводът бе т. нар. "зимен св. Георги", обновяването на храма на свети великомъченик Георги в Лида.

Целта на нашето поклонение бе да вземем участие в празника на св. Георги Победоносец, който се празнува много тържествено в тази светиня.

Скоро напуснахме нашата столица и край градчета и села, по здрач пристигнахме в манастира "Св. Георги" до град Хаджидимово, Неврокопска епархия. Влязохме в храма и се поклонихме пред чудотворната икона на св. Георги. Пренощувахме в светата обител, посрещнати много сърдечно от Неврокопския митрополит Натанаил.

Рано, в тъмни зори, преминахме границата и нашето пътуване продължи в Гърция. Редуват се селищата Катиневрокопи, Ставрос и Ерисо на източния бряг на Атонския полуостров. Цялата Света гора е планинска.

Неусетно, замаяни от вълшебните гледки, стигнахме селището Уранополис. След кратък престой потеглихме към българския манастир "Св. Георги - Зограф" и скоро на извисения хребет видяхме постройки и църква. Това е "Кормица" - руски скит. Пристигнахме на зографското пристанище. До главните северни порти бяхме посрещнати от цялото монашеско братство. На Негово Високопреосвещенство митрополит Гавриил бе поставена мантия и тръгнахме в лития към храма, където отслужихме молебен. За отдих бяхме приети от игумена схиархимандрит Амвросий.

В следобедните часове разгледахме красивия манастир. Бяхме възхитени от тази българска твърдина, която в най-съдбоносните за народа ни дни е давала книжовници, народни будители - творци на бъдещето ни.

На другия ден - неделя, Негово Високопреосвещенство митрополит Гавриил отслужи св. Литургия в манастирския храм.

По-късно посетихме манастира "Хилендар", доста пострадал от пожар преди няколко години. Там се поклонихме на чудотворната икона "Св. Богородица Троеручица", след което се върнахме в "Зограф".

Вечерта имаше бдение, което продължи до 2 ч. след полунощ. Храмът беше изпълнен със стотици поклонници.

На сутринта бе отслужена св. Литургия от Негово Високопреосвещенство митрополит Гавриил в съслужение с много свещеници от България, дошли за празника. Тръгнахме с чудотворната икона на св. Георги в литийно шествие към скита, носещ името на светеца. На връщане шествието спря пред паметника на 26-те Зографски мъченици, изгорени от латините заради православната им вяра.

След топлия прием в светата обител се отправихме към България.

Манастирът "Зограф" остана скрит сред вековните кипариси, но може ли да се укрие град навръх планината, град, който свети във вековете?! Не ще забравим прекараните в манастира мигове, обазуващи най-великолепен букет от духовни впечатления и преживявания.

Слава Богу за всичко!

Текст: Ст. ик. Недко Бръмбаров - гр. Пирдоп
Озвучаване: Владислав Трифонов

Снимки

"Със страх Божии с вяра и любов пристъпете"литиялитиялитиялитиялитиялитиялитиялитиялития

Аудио

Поклонение до великата светиня - "Зограф" (разказ на един поклонник)

« предишна новинаследваща новина »