ГАЛЕРИЯ ИКОНИ

Икона

Поклонническо пътуване до подбалканските манастири и Троянската св. обител

23 април 2016 20:43, Русенска митрополия
Храм "Св. св. Петър и Павел" - гр. Сопот

С благословението на Негово Високопреосвещенство Русенския митрополит Наум се организира поклонническо пътуване до следните манастири: Мъглижки, Казанлъшки, Шипченски, Калоферски, Сопотски, Троянски и Новоселски.

По Божията воля потеглихме рано сутринта на 15 април от дунавската столица с група от 35 човека, придружавана от г-н Милен Бакалов – секретар на Русенска митрополия и от дякон Орлин Янчев.

Първото поклонение сторихме на Мъглижкия манастир посветен на Божия угодник св. Николай, където разгледахме и научихме за историята му от една от монахините, пребиваващи там.

Отправихме се към Казанлъшката света обител, посветена на празника „Въведение Богородично“, запалихме по една свещ, помолихме се на Божията Майка. След което пристигнахме в Шипченската света обител, празнуваща на славния празник Рождество Христово. Там бяхме добре приети от йеромонах Панкратий, един от братята на манастира, който търпеливо ни запозна с живота и историята на обителта.

В късния следобед разгледахме тракийската могила „Шушманец“ край град Шипка и Тракийската гробница в град Казанлък, след което се настанихме в една страноприемница. С това нашата програма за деня приключи.

В съботния ден напуснахме столицата на Розовата долина и се отправихме за Троянската света обител. По път се отбихме в град Павел баня, където се поклонихме в храма, посветен на Рождество Богородично. Там беседа ни изнесе председателят на храма о. Иван, а след това бяхме почерпени с кафе от о. Александър – втори свещеник към храма.

Продължихме към девически манастир „Въведение Богородично“, намиращ се в град Калофер, където бяхме посрещнати любезно от игумения Валентина Друмева, която ни запозна със светините на манастира. Посетихме къщата–музей на Христо Ботев, след което продължихме красивия си подбалкански маршрут, пристигайки в град Сопот.

Поклонихме се на девическия метох „Въведение Богородично“, където майка Серафима с много любов ни разказа за всичко свързано с метоха. Продължихме към девически манастир „Възнесение Господне“, където майка Ксения също с много любов ни запозна със светата обител. Разгледахме къщата– музей на големия българин Иван Вазов, след което отпътувахме за Троянската ставропигиална света обител „Успение Богородично“.

Каквото и да напишем, думите не ще стигнат да опишем любовта, с която бяхме приети от братството на светата обител во главе с Негово Преосвещенство Величкия епископ Сионий – игумен на светата обител. В Неделния ден присъствахме на светата божествена Литургия, оглавявана от игумена на манастира. След проповедта си Преосвещеният отец ни приветства официално като подчерта, че миряните на Русенска епархия винаги са добре дошли на поклонение в светата обител. След светата богослужба бяхме поканени в архондарика на манастира, където дядо Сионий ни разказа за историята на чудотворната икона на св. Богородица Троеручица, подари ни по една иконка за благословение и отговаряше на въпроси, вълнуващи поклонниците.

На връщане към град Русе пътуването ни приключи след като се поклонихме в Новоселския манастир „Света Троица“, край град Априлци. Повече за историята на манастира и за подвига на Новоселските мъченици научихме лично от игумена на светата обител - отец Илия.

Целта на това поклонническо пътуване бе да покажем на нашите миряни един друг духовен свят, едно друго измерение, което все по-често се пренебрегва – живота и духовността на българските манастири. От името на Русенска митрополия благодарим на всички духовни лица, които бяха така добре настроени към нас и братолюбезно ни посрещаха и изпращаха.

Слава на Бога за всичко!

Текст: дякон Орлин Янчев, снимки от участници от поклонническото пътуване

Снимки

Храм "Св. св. Петър и Павел" - гр. СопотПред храма на Шипченския манастирВ Троянската св. обител
« предишна новинаследваща новина »