17 септември 2024, вторник

* Св. мчци Вяра, Надежда и Любов и майка им София. Св. мчца Теодотия. Св. Нил, еп. Египетски
church

Православна мисъл

Дяволската революция се осъществява незабележимо (oтносно легализацията на гей-браковете и содомията в САЩ)

  Авторът игумен Теодосий (Несторов) е началник на епархийския отдел по социално-църковни взаимоотношения при Архангелска и Холмогорска епархия на РПЦ.

IMG_7084.JPG

Върховният съд на САЩ легализира еднополовите бракове в цялата страна. Отецът счита, че деформацията на обществените норми ще донесе ужасни плодове: „Тази дяволска революция се извършва постепенно. Предното поколение, което имаше известни съмнения относно нормалността на содомските бракове, ще си отиде, а за новото поколение всичко това ще бъде естествено и съвършено приемливо. Ценностната система, изградена на основите на християнските истини, уви, безвъзвратно си отива".

По думите на отец Теодосий хомосексуализмът е убийствен за човешката душа. „Каквото и да се приказва, нито един представител на тези порочни общности не може да се счита здрав. До съвсем неотдавна светската наука, и в частност - психиатрията, считаше хомосексуализма за отклонение. Общо взето всякакви извращения в сексуалната сфера на човешкия живот свидетелстват за неговата увреденост - нещо, което се знае от светоотеческата традиция и от медицинската практика. При все това от известно време, не без влиянието на определени сили, содомията престана да бъде признавана за грях. Нещо, което допреди няколко години беше невъзможно да си представиш, днес се превръща в реалност. За досегашната християнска Америка това е потресаващ факт, разкриващ, че тъмните сили вече придобиват огромна власт и могат да въздействат върху съзнанието на ръководителите", каза отецът.

Отец Теодосий отбеляза, че легализацията на содомията в Америка е опасна и за Русия: „За нас е жизнено важно да съхраним традиционната нагласа на общественото съзнание. За руския човек това е просто въпрос на опазване на собствения му живот! Да бъдеш или да не бъдеш!? В близост до нас се води война, сега ще станем обект на упреци, ще бъдем обвинявани в изостаналост и ще се изтъква, че това е противопоставяне на цивилизования свят. По наш адрес постоянно ще се сипят укори и нападки, духовната война ще се изостря - битката в сферата на духовното ще става все по-нагорещена".

Отецът посочи, че понастоящем Русия (подобно и на други традиционно православни страни като напр. Гърция, бел.ред.) се намира под обсада - не само външноикономическа и политическа, но и духовна: „Откритото зло придобива все по-голяма власт. Това е добре известен похват на тъмните сили: отначало в обществото бива внасяна идея, която да стане обект на бурни дискусии. Хората се възмущават, негодуват, после се появяват „пионери на злото", които прокарват идеята в живота. Други приемат ролята на „предводители" и пренасят техния опит. Постепенно обществото привиква към това, което до неотдавна му се е струвало немислимо. През последните двадесет години добре видяхме как се развива картината  от „недопустимо" до „обичайно".

Отец Теодосий обърна внимание на факта, че всяко зло е неразделно от лъжата: „В греха няма нищо демократично и либерално! Злото е всеобхватно, то се стреми към разширяване и покоряване на все по-нови територии, към покоряване на всички и всичко, към „поглъщането" на все повече жертви. Твърденията, че содомската общност - това е сдружение на демократични сили, обичащи живота, представляват лукави измислици. На практика грехът е безпощаден - той се стреми до порази зрелите хора, после и децата, обявява инакомислещите за врагове и отстъпници. Здравите хора в крайна сметка се оказват извън борда на живота - при масово тържество на злото на тях се гледа просто като на някакви идиоти, като на болнави. Всичко това е дело на дявола и то се извършва пред собствените ни очи!"

По мнението на отеца заиграването със силите на злото не преминава без последици за обществото: „Когато човек приеме тази координатна система, той променя своето мислене. Започва да гледа на света с други очи. Грехът предизвиква деформации на съзнанието: греховното става добродетел, черното - бяло, бялото - нечисто. Всичко се преобръща! Традиционните представи за семейството, любовта към родината стават съвършено повърхностни, понякога даже смешни, появява се някакъв нов тип „гражданин на света". Такъв човек е по-лесен обект за употреба и манипулации".

За руските граждани е важно да отстояват своята духовна идентичност, убеден е отец Теодосий. „Америка не издържа! Можем само дълбоко да съжаляваме за нашите събратя. За нас има една-единствена възможност - да отстояваме своята духовна идентичност. В обществото винаги има дяволски квас. Кога са падали империи, рухвали държави? Когато благодатта Божия е оставяла тези народи и страни. Чрез разпространяване на своите възгледи содомитите-пропагандатори се превръщат в последователи на греха. Те са екзалтирани, решителни, интелигентни, но всичко е примесено с много гордост. Да се спори с тях не е леко - те нерядко са толкова образовани, че могат да посрамят някой по-наивен християнин. Но нашата сила е в подвига! Подвигът на всеки вярващ е лишен от лукавство християнски живот. Някои се молят по-силно, други - по-слабо, но всички наши въздихания са отправени към небесата и Господ няма да ни остави."

По думите на отеца духовното падение в обществото започва с нравственото разложение сред християните: „Когато църковният живот отслабва, „цеди се", губи сили, гасне, превръща се в нещо формално и неискрено, тогава незабелязано се случват шокове в цялото общество. Ако се вгледаме в историята, можем ясно да видим всичко това. Длъжни сме да укрепваме правилния духовен живот. Както ни е известно, няколко праведници могат с молитвите си да спасят цял град. Последователите на греха ще се побъркат, ще крещят, ще се възмущават, ще изпадат в изблици на ярост, но сила у тях няма да има. Това са хора заблудени, оплетени в мрежите на дявола, те са достойни за съжаление".

Отец Теодосий отправи призив всячески да се противопоставяме на разрушаването на традиционните ценности: „Опитът показва, че ако цялото общество се съпротивлява, ако множество хора изразяват недоволството си в публичното пространство, в интернет дискусиите, пагубните промени успяват да бъдат обуздани. Всичко това идва от духовната сила на  хората. Нашето дело е да живеем чисто, да се избавяме от всяко лицемерие и фарисейство. Душата по своята природа е християнка и човек винаги е бил привличан от истинното. Апологетите на греха не са много, защото злото не насища човека и в крайна сметка рано или късно той започва да страда по изгубения рай. Трябва да можем да показваме красотата на духовния живот, да убеждаваме, че да бъдеш с Христос е прекрасно, че си заслужава да дойдеш в храма, че тук ще бъдеш нормален, пълноценен, щастлив човек. Грехът сам по себе си няма вътрешна сила - той улавя хора отпуснати, опустошени. Вследствие на гордостта си те се превръщат в слуги на дяволската идеология. Господ гледа какви са сърцата на хората, какво е истинското състояние на човешките души".

Отец Теодосий призова християните да не се боят да бъдат активни и деятелни, тъй като, по негово мнение, в наши дни въцърковеният човек трябва да бъде активен и даже дързостно храбър: „Ние просим от Бога да ни даде вътрешни сили, за да успеем в своя живот да вършим конкретни добри дела. Православието на трябва да бъде нещо откъснато, то трябва да прониква във всички нива на живота. В крайна сметка Църквата е достигнала до всички слоеве на обществото, до целия народ. Всеки ден Църквата, волно или неволно, се превръща в апостол на съвременността. Хората от Църквата не трябва да бъдат апатични, трудни за разбиране, несигурни, трябва да бъдат ревностни, пламенни, убедени. Народът следва тези, които са по-убедителни. Обикновеният човек е отговорен за много неща, всеки от нас носи отговорност за съдбата на целия свят".

www.arh-eparhia.ru

Превод: Анжела Петрова